Γεωργακόπουλος Αθανάσιος
Επίκουρος Καθηγητής
306A | +30 2310 997356 | ageorgakopoulos@enl.auth.gr | προσωπική σελίδα | βιογραφικό
Ώρες συνεργασίας: ΔΕ 13:30-16:00 (onsite/online by appointment only συνδεθείτε) | ΤΡ 11:00-13:00 (onsite/online by appointment only συνδεθείτε)
Ο Θανάσης Γεωργακόπουλος είναι Επίκουρος Καθηγητής Ιστορικής Γλωσσολογίας στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ. Έχει αποφοιτήσει από το Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές (MA, PhD) στη Γλωσσολογία στο ίδιο Τμήμα. Έχει υπάρξει μεταδιδακτορικός ερευνητής σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού (Freie Universität Berlin, Université de Liège, National Research University-Higher School of Economics στη Μόσχα) και της Ελλάδας (ΑΠΘ, Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας), ενώ έχει επίσης διδάξει στα Humboldt-Universität zu Berlin, Universität Kassel, Westfälische Wilhelms-Universität Münster και στο Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ. Έχει λάβει χρηματοδότηση από σημαντικούς εθνικούς και διεθνείς ερευνητικούς φορείς χρηματοδότησης (π.χ., DAAD, δράση Marie Skłodowska-Curie, ΙΚΥ). Τα τρέχοντα ερευνητικά ενδιαφέροντά του περιλαμβάνουν τη σημασιολογική αλλαγή, τη σημασιολογική τυπολογία και τη σχέση γλώσσας και νόησης. Έχει δημοσιεύσει άρθρα του σε έγκριτα διεθνή περιοδικά (π.χ. Constructions and Frames, Journal of Historical Linguistics, Languages in Contrast, Linguistic Typology, Studies in Language), συλλογικούς τόμους (π.χ. Bloomsbury Academic, de Gruyter, John Benjamins, Oxford University Press) και πρακτικά συνεδρίων. Είναι μέλος της εκδοτικής επιτροπής του Journal of Historical Linguistics, ενώ διατελεί επίσης αξιολογητής σε διεθνή περιοδικά (π.χ. Corpus Linguistics and Linguistic Theory, English Today, Folia Linguistica, Folia Linguistica Historica, Journal of Pragmatics, Linguistics και το Studies in Language).
Δαλπαναγιώτη Θώμη
Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό
309Δ | +30 2310 997425 | thomdalp@enl.auth.gr | βιογραφικό
Ώρες συνεργασίας: ΤΡ 09:00-11:00 (by appointment ) | ΠΑ 09:00-11:00 (by appointment )
Dr Thomi Dalpanagioti is a member of the Laboratory Teaching Staff at the Department of Theoretical and Applied Linguistics, School of English, Aristotle University of Thessaloniki. She holds an MA in Lexicography (Theory and Practice) and a PhD in Linguistics-Lexicography from the National and Kapodistrian University of Athens. She has taught English as a Foreign Language at all levels of education and worked as an adjunct researcher at the Centre for the Greek Language and as an adjunct lecturer at the Hellenic Open University, Greece, and the University of Nicosia, Cyprus. Her research interests are in the areas of lexicology, (monolingual/ bilingual) lexicography and vocabulary acquisition. In particular, her research focuses on the application of Cognitive Linguistics (CMT, Frame Semantics) and Corpus Linguistics in the study of polysemy and phraseology. Her work has been presented in international conferences and published in conference proceedings and peer-reviewed journals.
Her current research with the title “Integrating frame semantic resources into EFL instruction: Developing and piloting materials for enhancing learners’ metaphoric competence in EFL” is conducted with the support of A.S. Hornby Educational Trust (A.S. Hornby Dictionary Research Awards 2022).
Δημητρακοπούλου Μαρία
Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό
308Γ | +30 2310 997359 | dimitm@enl.auth.gr | βιογραφικό
Ώρες συνεργασίας: ΔΕ 13:00-15:00) | ΠΑ 11:15-13:15)
Maria Dimitrakopoulou is a member of the Lab Teaching Staff at the Department of Theoretical and Applied Linguistics, School of English, A.U.TH. She holds an MA in TEFL/TESL from the University of Birmingham, UK and a PhD in Linguistics from the Department of Theoretical and Applied Linguistics, School of English, A.U.TH. She has taught English as a Foreign Language at all levels of education and worked as an adjunct researcher for the Centre for the Greek Language. Since 2012 she has been involved in the teaching of the module “Bilingualism: Language and thought in the bilingual mind” in the distance teacher training programme “Routes for the teaching of Greek as an L2” run by the Centre for the Greek Language. Her main research interests are in the areas of generative syntax, (first and second) language acquisition and bilingualism.
Καλτσά Μαρία
Μεταδιδάκτορας
308Δ | +30 2310 997460 | mkaltsa@enl.auth.gr
Η Μαρία Καλτσά είναι μεταδιδακτορική ερευνήτρια ψυχογλωσσολογίας και εργάζεται στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Το 2012 απέκτησε το Διδακτορικό της τίτλο με θέμα «Η κατάκτηση της τελικότητας στη μητρική γλώσσα» από το ΑΠΘ. Το διδακτορικό της χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα «Ηράκλειτος ΙΙ». Το 2006 ολοκλήρωσε το πτυχίο της στην Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο ενώ ένα χρόνο αργότερα απόκτησε το Μεταπτυχιακό της τίτλο στη Γλωσσολογία από το Πανεπιστήμιο του Cambridge, Μεγάλη Βρετανία, με χρηματοδότηση του Cambridge European Trust 2006-2007. Στην περίοδο 2012-2015 εργάστηκε ως μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο ερευνητικό πρόγραμμα «Θαλής: Διγλωσσία και Δίγλωσση Εκπαίδευση: Ανάπτυξη Γλωσσικών και Γνωστικών Δεξιοτήτων σε Διάφορους Τύπους Διγλωσσίας» στο τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης καθώς και στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (2011-2015) και στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (2017-). Το 2016, έλαβε την Υποτροφία Αριστείας – Βραβείο Αριστείας & Καινοτομίας Μεταδιδακτορικού Ερευνητή από την Επιτροπή Ερευνών του ΑΠΘ για τη μελέτη «Γλώσσα και Επίκτητες Γλωσσικές Διαταραχές: Το Νοητικό Λεξικό σε ομιλητές της Ελληνικής Τυπικά Αναπτυγμένους και με Νόσο Αλτσχάιμερ». Την τρέχουσα περίοδο εστιάζει στην αξιολόγηση των γνωστικών και γλωσσικών λειτουργιών σε πρόωρα παιδιά με τη μέθοδο ανίχνευσης της οφθαλμοκίνησης με στόχο την έγκυρη και έγκαιρη ανίχνευση νευροαναπτυξιακών διαταραχών σε πρόωρα παιδιά (Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, ΑΠΘ | Διάρκεια Έργου: 2019-2022). Επιπλέον, η Μαρία Καλτσά είναι μεταδιδάκτορας του ΙΚΥ με θέμα «Το Νοητικό Λεξικό των Δίγλωσσων Παιδιών: Ο Ρόλος των Γλωσσικών και Γνωστικών Δεικτών στην Λεξική Επεξεργασία» (Αρ. Έργου: 18248 | Διάρκεια Έργου: 12/2019-11/2021) και η Επιστημονική Υπέυθυνη του Ερευνητικού Έργου με τίτλο «Γλωσσικές Όψεις της Άνοιας: η διερεύνηση της λεξικής, συντακτικής και κειμενικής πολυπλοκότητας στις αφηγήσεις ελληνόφωνων ομιλητών με Ήπια Γνωστική Διαταραχή και νόσο του Αλτσχάιμερ» / «Linguistic Perspectives on Dementia: an investigation of lexical, syntactic & content complexity in the narratives of Greek speaking patients with Mild Cognitive Impairment and Alzheimer’s Disease (DemLENS)» του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.) (Διάρκεια Έργου: 12/2020-12/2023). Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στο λεξικό, στη (μορφο)σύνταξη, στα φαινόμενα διεπιπέδου, στην απόκτηση της μητρικής και δεύτερης γλώσσας, στην πολυγλωσσία, στη γλωσσική συρρίκνωση, στη γλωσσική επεξεργασία καθώς και στα γλωσσικά χαρακτηριστικά των διαταραχών.
Καρασίμος Αθανάσιος
Επίκουρος Καθηγητής
307Δ | +30 2310 997362 | akarasimos@enl.auth.gr
Ώρες συνεργασίας: ΔΕ 11:00-12:00) | ΤΡ 12:30-13:30)
Ο Αθανάσιος Καρασίμος (akarasimos@enl.auth.gr) είναι Επίκουρος Καθηγητής Υπολογιστικής Γλωσσολογίας. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Είναι κάτοχος δύο Ευρωπαϊκών Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επεξεργασία Λόγου και Γλώσσας (ένα από αυτά στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου) και η διδακτορική του διατριβή είναι στην Υπολογιστική Μορφολογία. Συμμετείχε σε πολλά ερευνητικά προγράμματα για τις Νεοελληνικές διαλέκτους, τα σώματα κειμένων, τον αφασικό λόγο, τις Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες και την εκπαίδευση καθηγητών Αγγλικής γλώσσας. Ήταν μεταδιδακτορικός ερευνητής (4 φορές) με χρηματοδότηση του ΙΚΥ, ΕΛΙΔΕΚ και της Ακαδημίας Αθηνών. Δίδασκε ανελλιπώς στο ΕΑΠ, ΑΠΘ και ΕΚΠΑ από το 2012, προπτυχιακά και μεταπτυχιακά μαθήματα όπως Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Μεθοδολογία Έρευνας, Υπολογιστική Γλωσσολογία, Σώματα Κειμένων και Μορφολογία. Ήταν ερευνητής (νύν εξωτερικός συνεργάτης) στην εθνική υποδομή Ψηφιακών Ανθρωπιστικών Επιστημών DARIAH-GR / DYAS (Ακαδημία Αθηνών) – ΑΠΟΛΛΩΝΙΣ. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στην Υπολογιστική Γλωσσολογία, τη Μηχανική Εκμάθηση, τη χρήση των σωμάτων κειμένων, την εκπαιδευτική τεχνολογία και την ενσωμάτωση ηλεκτρονικών και επιτραπέζιων παιχνιδιών στη διδασκαλία και εκμάθηση γλωσσών.
Μπαρτζώκας Βαλάντης
Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό
309Α | +30 2310 997316 | bartzokas@enl.auth.gr
Ώρες συνεργασίας: ΤΕ 17:00-19:00 (On line συνδεθείτε) | ΠΕ 14:30-16:30 (In person)
Ο Βαλάντης Μπαρτζώκας είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος ειδίκευσης στον τομέα της Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας. Ολοκλήρωσε τις διδακτορικές του σπουδές στο τμήμα Αγγλικής, ΑΠΘ. Τα κύρια ερευνητικά του ενδιαφέροντα προσανατολίζονται στους τομείς της γλωσσολογίας που επιδίδονται στη μελέτη της γλωσσικής έννοιας στο συνεχή λόγο: σημασιολογία, πραγματολογία, ανάλυση συνεχούς λόγου. Δημοσίευσε άρθρα σε γλωσσολογικά περιοδικά όπως Journal of Pragmatics, Language and Communication, Corpus Pragmatics, International Review of Pragmatics, Pragmatics and Cognition, International Journal of Language Studies, καθώς και κεφάλαια σε βιβλία. Το βιβλίο του με τίτλο “Causality and Connectives: from Grice to Relevance” δημοσιεύτηκε από τον εκδοτικό οίκο John Benjamins το 2012.
Νικολαΐδου Αικατερίνη
Καθηγήτρια
306Β | +30 2310 997429 | knicol@enl.auth.gr | προσωπική σελίδα | βιογραφικό
Ώρες συνεργασίας: ΔΕ 16:45-17:45) | ΤΡ 10:00-11:00)
H Κατερίνα Νικολαΐδου είναι Καθηγήτρια του Τομέα Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ, έχει Μ.Α. στη Θεωρητική Γλωσσολογία και Διδακτορικό στη Φωνητική από το Πανεπιστήμιο του Reading στη Μ. Βρετανία. Διδάσκει μαθήματα στο χώρο της Φωνητικής, Φωνολογίας, Φωνολογικής Ανάπτυξης και Διδασκαλίας της Προφοράς. Έχει εργαστεί ως ερευνήτρια και έχει διδάξει σε πανεπιστήμια της Μ. Βρετανίας (Reading University, Queen Margaret University College, Edinburgh). Είναι Διευθύντρια του Εργαστηρίου Φωνητικής. Εκπονεί έρευνα στο χώρο της πειραματικής φωνητικής στο φυσιολογικό και παθολογικό λόγο, της φωνολογικής κατάκτησης στη μητρική και ξένη γλώσσα, της συνάρθρωσης και αρθρωτικής μεταβλητότητας, καθώς και της μεθολογίας διδασκαλίας της προφοράς. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα του εξωτερικού (Ευρώπη και ΗΠΑ) και της Ελλάδας. Έχει ανακοινώσει την έρευνα της σε διεθνή και εθνικά συνέδρια και έχει δημοσιεύσει εργασίες που συμπεριλαμβάνουν την επιμέλεια έκδοσης βιβλίων/πρακτικών συνεδρίων, άρθρων σε διεθνή περιοδικά, σε βιβλία και σε πρακτικά συνεδρίων. Είναι μέλος διεθνών επιστημονικών συλλόγων: τον Αύγουστο του 2023 εκλέχθηκε Πρόεδρος της Διεθνούς Εταιρείας Φωνητικής (International Phonetic Association, ΙPA) για τετραετή θητεία (2023-2027), υπήρξε αντιπρόεδρος της ίδιας εταιρείας από το 2011 έως το 2015 καθώς και γραμματέας της από 2003 έως το 2011. Υπήρξε επίσης πρόεδρος του Μόνιμου Συμβουλίου για την Οργάνωση του Διεθνούς Κογκρέσου Φωνητικών Επιστημών από το 2011 έως το 2015. Την τρέχουσα περίοδο είναι Διευθύντρια Μεταπτυχιακών Σπουδών του Προγράμματος “Θεωρητική ςκαι Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία”.
Περιστέρη Ελένη
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
306A | +30 2310 997352 | eperiste@enl.auth.gr | βιογραφικό
Ώρες συνεργασίας: ΔΕ 09:00-10:30 (only by appointment συνδεθείτε) | ΤΡ 09:00-10:30 (only by appointment συνδεθείτε)
Η Ελένη Περιστέρη είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ψυχογλωσσολογίας στον Τομέα Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (2010) στον τομέα της Ψυχογλωσσολογίας_Νευρογλωσσολογίας, και ειδικότερα στη γλωσσική επεξεργασία στα διεπίπεδα σύνταξης, λεξιλογίου, και μορφολογίας σε ελληνόφωνες ασθενείς με αγραμματισμό. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στη μελέτη των γλωσσικών και γνωστικών λειτουργιών μονόγλωσσων και δίγλωσσων παιδιών με νευροαναπτυξιακές διαταραχές, συγκεκριμένα με διαταραχή αυτιστικού φάσματος και αναπτυξιακή γλωσσικη διαταραχή, και σε ενήλικες με αφασία τύπου Broca και πρωτογενή προοδευτική αφασία. Έχει συμμετάσχει σε 14 χρηματοδοτούμενα ερευνητικά προγράμματα της Ελλάδας και του εξωτερικού, και έχει >70 δημοσιεύσεις σε διεθνή περιοδικά, συλλογικούς τόμους και πρακτικά συνεδρίων.
Τοπιντζή Ιωάννα (Νίνα)
Καθηγήτρια
308Γ | +30 2310 997050 | topintzi@enl.auth.gr | προσωπική σελίδα
Ώρες συνεργασίας: ΤΕ 14:00-16:00 (only by appointment συνδεθείτε) | ΠΕ 11:00-12:00 (only by appointment συνδεθείτε) | ΠΕ 15:00-16:00 (on-site or online; both by appointment συνδεθείτε)
Η Νίνα (Ιωάννα) Τοπιντζή είναι Καθηγήτρια Φωνολογίας του Τομέα Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και κάτοχος ΜΑ και PhD στη Γλωσσολογία από το University College London. Αναθεωρημένη εκδοχή της διδακτορικής της διατριβής εκδόθηκε το 2010 με τον τίτλο Onsets: Suprasegmental and Prosodic Behaviour από το Cambridge University Press. Έχει διδάξει σε πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού (UCL, ΑΠΘ, Παν/μιο Πατρών, ΤΕΙ Πατρών, Παν/μιο Αιγαίου). Κατά το 2011 υπήρξε επισκέπτρια επιστήμονας στο ΜΙΤ, το 2011-2012 ήταν Humboldt Fellow στο Παν/μιο της Λειψίας, ενώ στο διάστημα 2012-2014 διετέλεσε Επικ. Καθηγήτρια στο Παν/μιο της Λειψίας. Το εαρινό εξάμηνο του 2023 ήταν Fulbright Visiting Scholar στο California State University Fresno και στο University of California Santa Barbara. Διδάσκει μαθήματα φωνολογίας, φωνητικής, τυπολογίας και η έρευνά της επικεντρώνεται στους τομείς της φωνολογίας (συλλαβή, τονισμός, διπλά σύμφωνα, μετρική δομή, τεμαχιακή φωνολογία), καθώς και των διεπαφών φωνητικής-φωνολογίας και φωνολογίας-μορφολογίας. Έχει δημοσιεύσει άρθρα της σε έγκριτα διεθνή περιοδικά (Natural Language & Linguistic Theory, Phonology, Linguistic Inquiry, Glossa, Journal of Greek Linguistics), συλλογικούς τόμους (π.χ. The Blackwell Companion to Phonology) και πρακτικά συνεδρίων. Το 2021 κυκλοφόρησε το βιβλίο της Τυπολογία Γλωσσών: Βασικές αρχές, θεωρητικές προσεγγίσεις και φαινόμενα από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης. Συνεπιμελήθηκε επίσης με τη Μαρίκα Λεκάκου (Παν/μιο Ιωαννίνων) τον τόμο Εισαγωγή στη Γλωσσολογία: Θεμελιώδεις έννοιες και βασικοί κλάδοι με έμφαση στην ελληνική γλώσσα, που κυκλοφόρησε το Σεπτέμβριο του 2022 από τις εκδόσεις Gutenberg. Έχει επίσης συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Βραζιλία, Γερμανία).
Τσαγγαλίδης Αναστάσιος
Καθηγητής
310Β | +30 2310 997939 | atsangal@enl.auth.gr | βιογραφικό
Ώρες συνεργασίας: ΤΡ 14:00-16:00 (by appointment only συνδεθείτε) | ΠΕ 14:00-18:00 (by appointment only συνδεθείτε)
O Αναστάσιος Τσαγγαλίδης είναι καθηγητής «Σύνταξης-Σημασιολογίας» του Τομέα Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Α.Π.Θ. (αναπληρωτής καθηγητής από το 2012, επίκουρος καθηγητής από το 2006). Σπούδασε Αγγλική Φιλολογία και Γλωσσολογία στα πανεπιστήμια Θεσσαλονίκης, Εδιμβούργου, Δουβλίνου και Καίμπριτζ, με υποτροφίες από διάφορες πηγές. Είναι κάτοχος M.Phil. στη Γλωσσολογία από το Trinity College Dublin (1994) και Πτυχίου (1991, άριστα) και Διδακτορικού Διπλώματος (1997, άριστα) από το Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ. Εργάστηκε στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (Μάρτιος 1999-Δεκέμβριος 2000) ως μέλος του επιστημονικού-ερευνητικού προσωπικού του Τμήματος Στήριξης και Προβολής της Ελληνικής Γλώσσας και στη συνέχεια ως Λέκτορας και Επίκουρος Καθηγητής του Τομέα Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Ιανουάριος 2001-Μάρτιος 2006). Διδάσκει μαθήματα γενικής γλωσσολογίας (μορφολογίας, σύνταξης, σημασιολογίας, πραγματολογίας), συγκριτικής γλωσσολογίας και μετάφρασης, σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο. Έχει συμμετάσχει σε πολλές επιτροπές και όργανα του Τμήματος και του Α.Π.Θ. Ενδεικτικά: · Πρόεδρος του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (και τακτικό μέλος της Κοσμητείας και της Συγκλήτου) για δύο θητείες (2017-20, 2020-22) · Διευθυντής του Τομέα Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας (Ιαν-Αύγ 2013, Σεπ 2013-Αύγ 2014, Σεπ-Νοέ 2017) · Συντονιστής ECTS-DS του Τμήματος 2008-11, αναπληρωτής 2011-14 · Σύμβουλος Σπουδών του Τμήματος 2009-13 · Πρόεδρος της Επιτροπής Εποπτείας του Σχολείου Νέας Ελληνικής Γλώσσας (www.smg.auth.gr), για τέσσερις διετείς θητείες (2013-15, 2017-19, 2019-21, 2021-23) · Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Κέντρου Διδασκαλίας Ξένων Γλωσσών (www.lance.auth.gr) για τρεις διετείς θητείες (2017-19, 2019-21, 2021-23) · Μέλος της Επιτροπής Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Α.Π.Θ. (2011-15). Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τις ακόλουθες περιοχές: Σύνταξη: σύγκριση και τυπολογία συντακτικών κατηγοριών και φαινομένων σε διάφορες γλώσσες (κυρίως στην ελληνική και στην αγγλική)· σύγκριση θεωρητικών προσεγγίσεων· σχέση της σύνταξης με άλλα επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης. Σημασιολογία: σημασιολογία των γραμματικών κατηγοριών· σημασιολογικά χαρακτηριστικά των παρεπομένων του ρήματος· εξέλιξη της γραμματικής σημασίας· λεξική σημασιολογία – και ιδιαίτερα οι εκφραστικές/αξιολογικές πλευρές της. Διεπαφή σύνταξης και σημασιολογίας: σημασιολογία της γραμματικής· σημασιο-συντακτικά χαρακτηριστικά του χρόνου, της όψης και της έγκλισης· γραμματική έκφραση των αντίστοιχων γνωσιακών κατηγοριών· σημασιολογική και συντακτική ανάλυση της τροπικότητας και της υπόταξης. Γενική γλωσσολογία: γλωσσική τυπολογία· γραμματικοποίηση· διάκριση λεξικών-γραμματικών κατηγοριών· επίπεδα γλωσσικής ανάλυσης. Εκπαιδευτική γλωσσολογία και συναφείς εφαρμογές: γραμματική μεταγλώσσα και ορολογία· επίπεδα γλωσσομάθειας· η γραμματική στην εκπαίδευση· σύγκριση παιδαγωγικών και άλλων γραμματικών· διδασκαλία και πιστοποίηση της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας.