Skip to content
  • Ελληνικά
  • English
  • Αρχική
  • Προγράμματα
    • Μεταπτυχιακές Σπουδές α’ κύκλου
    • Μεταπτυχιακές σπουδές β’ κύκλου | PhD
    • Παλαιότερα Προγράμματα
  • Ανακοινώσεις
    • Ανακοινώσεις ΠΜΣ
    • Άλλες Ανακοινώσεις
  • Κανονισμοί Λειτουργίας
    • Εσωτερικός Κανονισμός ΠΜΣ Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
    • Εσωτερικός Κανονισμός ΠΜΣ Αγγλικές & Αμερικανικές Σπουδές
    • Εσωτερικός Κανονισμός ΔΠΜΣ Διερμηνείας και Μετάφρασης έως 2018
    • Εσωτερικός Κανονισμός ΔΠΜΣ Διερμηνείας και Μετάφρασης 2018-23
    • Εσωτερικός Κανονισμός ΠΜΣ 2016-2018
    • Κανονισμός Ηθικής και Δεοντολογίας της Έρευνας
    • Κανονισμός Διδακτορικών Σπουδών
    • Εκπόνηση Μεταδιδακτορικής Έρευνας (με ισχύ από 06/10/2023)
    • Εκπόνηση Μεταδιδακτορικής Έρευνας (με ισχύ από 27/01/2021)
    • Εκπόνηση Μεταδιδακτορικής Έρευνας (έως 26/01/2021)
  • Έρευνα
    • Ερευνητικά Πεδία
    • Ερευνητικά Προγράμματα
    • Ερευνητικά Εργαστήρια
    • Ερευνητικές Ομάδες
    • Άλλες Δομές
  • Σπουδαστές
    • Εν ενεργεία
      • Μεταπτυχιακοί Φοιτητές
      • Υποψήφιοι Διδάκτορες
    • Απόφοιτοι
      • Χρήσιμες πληροφορίες
      • Μεταπτυχιακοί
      • Διδάκτορες
  • Δραστηριότητες
    • Ομιλίες/Εργαστήρια
    • Παρουσιάσεις Προόδου Υπ. Διδακτόρων
  • Erasmus+
  • Επικοινωνία
log-el3

ΠΜΣ Τμήματος Αγγλικής Φιλολογίας Α.Π.Θ.

100 Years AUTh100 Years AUTh
  • Ελληνικά
  • English
  • Αρχική
  • Προγράμματα
    • Μεταπτυχιακές Σπουδές α’ κύκλου
    • Μεταπτυχιακές σπουδές β’ κύκλου | PhD
    • Παλαιότερα Προγράμματα
  • Ανακοινώσεις
    • Ανακοινώσεις ΠΜΣ
    • Άλλες Ανακοινώσεις
  • Κανονισμοί Λειτουργίας
    • Εσωτερικός Κανονισμός ΠΜΣ Θεωρητικής και Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
    • Εσωτερικός Κανονισμός ΠΜΣ Αγγλικές & Αμερικανικές Σπουδές
    • Εσωτερικός Κανονισμός ΔΠΜΣ Διερμηνείας και Μετάφρασης έως 2018
    • Εσωτερικός Κανονισμός ΔΠΜΣ Διερμηνείας και Μετάφρασης 2018-23
    • Εσωτερικός Κανονισμός ΠΜΣ 2016-2018
    • Κανονισμός Ηθικής και Δεοντολογίας της Έρευνας
    • Κανονισμός Διδακτορικών Σπουδών
    • Εκπόνηση Μεταδιδακτορικής Έρευνας (με ισχύ από 06/10/2023)
    • Εκπόνηση Μεταδιδακτορικής Έρευνας (με ισχύ από 27/01/2021)
    • Εκπόνηση Μεταδιδακτορικής Έρευνας (έως 26/01/2021)
  • Έρευνα
    • Ερευνητικά Πεδία
    • Ερευνητικά Προγράμματα
    • Ερευνητικά Εργαστήρια
    • Ερευνητικές Ομάδες
    • Άλλες Δομές
  • Σπουδαστές
    • Εν ενεργεία
      • Μεταπτυχιακοί Φοιτητές
      • Υποψήφιοι Διδάκτορες
    • Απόφοιτοι
      • Χρήσιμες πληροφορίες
      • Μεταπτυχιακοί
      • Διδάκτορες
  • Δραστηριότητες
    • Ομιλίες/Εργαστήρια
    • Παρουσιάσεις Προόδου Υπ. Διδακτόρων
  • Erasmus+
  • Επικοινωνία

Applications for PhD studentship: Prosody in speech perception and production | School of Psychology, Plymouth University

Δημοσίευση: 26 Απριλίου 2017
Αρχική » Ανακοινώσεις » Applications for PhD studentship: Prosody in speech perception and production | School of Psychology, Plymouth University

The School of Psychology at Plymouth University is offering three full-time three-year PhD studentships including a stipend of £14,553, starting in September 2017, as well as two five-year part-time PhD studentships (in conjunction with part-time Teaching and Research Associate positions).

Deadline: Sunday 7th May 2017.
https://www.plymouth.ac.uk/schools/psychology/phd-studentships

Applications are encouraged for projects on the broad theme of prosody in speech perception and production, under the supervision of Laurence White (https://www.plymouth.ac.uk/staff/laurence-white).

Overview:
Prosody, the melody and timing of speech, tells us about not only the structure and content of spoken interactions, but also the emotional state, attitudes and social origins of conversation partners. We know that our linguistic background can affect our interpretation of prosody, but how far are such perceptual biases determined by experience? Are there prosodic codes that are interpreted consistently by listeners whatever their linguistic background? What could universal cues tell us
about the evolutionary origin and historical development of languages? Conversely, how is our use of prosody in talking and listening affected by individual differences in perception and cognition? Research projects addressing these and related themes lend themselves to a range of experimental approaches including: behavioural research, with adults and infants; articulatory analysis; computational modelling and evolutionary simulations; neuroscientific studies using electroencephalography (EEG)
and transcranial magnetic stimulation (TMS).

Students with an interest in spoken language, relevant degree qualifications and experience in any of the above techniques are encouraged to contact Laurence White (laurence.white@plymouth.ac.uk) for further information.

Κατηγορία: Ανακοινώσεις

Πλοήγηση άρθρων

Ομιλία Alexei Kochetov, University of Toronto | L1 influence on L2 assimilation: An EPG study of English /n/+stop sequences | 10 Μαΐου 2017
Συναντήσεις για τη Συγκριτική Γλωσσολογία – Νέο Πρόγραμμα

Τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας

  • Ιστοσελίδα Τμήματος
  • Βιβλιοθήκη Τμήματος
  • Ανακοινώσεις Τμήματος
  • Συνέδρια Τμήματος

Α.Π.Θ.

  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
  • Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης
  • Δομή Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας
  • Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας

Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες

  • Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες ΑΠΘ
  • E-University
  • E-Learning
  • Webmail

Θεσσαλονίκη

  • Οδηγός
  • In Thessaloniki
  • Δρομολόγια ΟΑΣΘ
  • Καιρός

© 2025 ΠΜΣ Τμήματος Αγγλικής Φιλολογίας Α.Π.Θ.

Powered by websites.auth